Hotell"weekend"

 Sitter i en läskig källare,Det är tomt och tyst, bara en klocka som tickar. Bredvid mig går en dörr till S:T Erikskapellet. Till vänster om mig går en gång till platser jag inte utforskat. Det är natt. Klockan är halv ett.
 
 Familjen e på hotell. Alla sover just nu. Hotellet e ganska dött. Och jag som e en sån datanörd har stått och väntat på den datorn som står i sällskapsrummet utanför vårat rum. Men förgäves. Det har suttit en flicka där sen vi kom hit. Hon e galen! Värre nörd än jag. Far man på hotell för att sitta vid en dator? haha
 Men syrran som har koll hade läst att de skulle finnas datorer i källarn. Så vi begav oss. Letade våning efter våning. Längst ner dök en smal trappa i en liten stengång ner mot nya platser. Jag läste på skylten. Kapell, diakon, behandling, gästdatorer. DATORER!
 Så nu sitt jag här och njuter av dem! Dessvärre är det ju lite sent så nå mycket folk är inte inne. Usch saknar min mobil.

 Vad har vi då gjort idag?
 Jag vaknade sent. O trodde inte vi skulle iväg. Ingen säger nåt till mig inte. Men vid tolv kom pappa in. "Du måste hitta någon som kan ta hand om Tamar!"
"va när?"
 Ja trodde han mena typ till torsdag eller nåt o tog det lugnt. Men icke. Vi skulle iväg idag. Vid 2-3...
 Vi kom till hotellet. Inte mycket folk. Ja o syrran lyckades välja bästa rummet. Vi fick större, bättre toa, walking closet, dosa till tvn. Mamma o pappa fick ett litet rum med två tvapparater?!
 Vi åt på en läskig o inte så bra thailändskreataurang. Servitören var alldeles för trevlig för min smak o hade nippran på att servera tjejerna först o alltid från höger. Han fick klämma sig förbi mamma o hela tiden sprigan ett extra varv runt bordet för att lyckas ta alla tjejer innan pappa! XD
 
 Sedan badade vi, Simmade i polen, bastade, badade bubbelbad! :D Kvällen avslutades med morden i midsomer, te och godis! :D Nu sover alla. utom jag och den där tjejen som sitter vid datorn där uppe!

 Det är en speciell känsla att gå runt ensam i ett sovande gammalt hotell....
god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0