Elektricitet

 Fick helt enkelt panik idag. Var en mycket trevlig dag i skolan o ja e stolt att ja kom upp och iväg.
 Men när jag kom hem.. brrr
 Såg tv och vid tre började ja laga mat. Men då hände det. Som har hänt en gång förut och som fortfarande inte är löst.
 Tvn slocknade. Och datorn. Och alla andra apparater som var inkopplade i det uttaget.
Jag tänkte typiskt men fortsatte laga mat. Både lampan och vattenkokaren funkade i köket...

...men inte plattorna upptäckte ja efter nån minut. SKIT!
 Så var det inte sist allt dog. Då försvann bara allt som var i uttagen. O efter det slockande lampa efter lampa.

 Jag gick o undersökte propparna... men ingen säkring hade gått. Hmm... kollade på huvdbrytaren. Men om den skulle ha gått skulle ju allt slocknat. Alla andra elsaker funkade i huset. Utom tävttstugan. Höll på o få panik. Försökte ringa pappa. Men yey. Min mobil hade råkat ringa pappa på morgonen o slösat bort min sista krona!
 Ingen mat, ingen mobil, ingen tv, ingen dator. Bara en vattenkokare och en kökslampa.
Jag bröt ihop. Som ett riktigt litet barn.
 Försökte med allt. Tände här. Släckte där. Slog av huvudbrytaren. Slog på den. Slog av huvudsäkringen till bastun. Men inget hände någon stans.

 Fanns bara en sak kvar att göra... vara förtvivlad.

 Tillslut kom den tillbaka. Som förra gången. Men vad är felet??? VAD ÄR FELET? Varför slocknar saker o ting då o då...SÅ långt har ja inte kommit i elsäkerheten XP

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0