Första dagen i skolan!

 Var riktigt tevligt att vara tillbaka i skolan. Men att dygna hjälper inte att vända tillbaka dygnsrytmen haha..(Inte en dag innan skolan i alla fall)
 JAg somnade väl rätt snabbt på natten. Men inte snabbt nog. Var astrött på morgonen. Drog ut uppstigningen till det yttersta och gick upp. Kokade ett ägg o sminkade mig. Kom iväg i tid ;)

 Var kul att återse vännerna. O att få göra nåt vettigt på dagarna igen istället för att sitta hemma i Slätte o fisa. Men ja var trött! TRÖTT! Så fort nån lärare pratade visste ja inte vars ja skulle ta vägen. Hur ja skulle orka koncentrera mig. Vet hur jobbigt det är att prata utan att folk lyssnar så ja ansträngde mig till det yttersta för att se intresserad ut. Men tillslut släppte ja det o kollade ut genom fönstret tills läraren äntligen hade snackat klart haha
 
 Inte mycket arbete under dagen. Skolan slutade och jag handlade, tog ut hyran. Så den är betald nu! ;P
 Åt pasta... och satte mig framför tvn. Somnade... SKIT OCKSÅ!
 Här vänder man på dygnet osså går ja o slocknar. Men ja var nåt så fruktansvärt trött. Nu lär ja ligga vaken i natt igen. Eller så har ja fortfarande sömn att ta igen efter i Lördags... Hoppas!
 

 Såg ¨på tal om sömn på en himla dokumentär igår natt när ja inte kunde sova. Om färg. Ganska trevlig. OCH JA. ja tycker det är intressant med dokumentärer. XP Att blått ljus påverkade våran sömn o stressade upp oss. O blått ljus finns ute på dagen och vid datorn. När man satt vid datorn trodde hjärnan det var dag och man blev piggare. Därför somnade man aldrig på kvällen. Hon fick också som tips att gå ut på morgonen o ställa sig i solen. För man var ju tvungen att utsätta ögonen för blått ljus så hjärnan fatta att det var dag någon gång o blev trött på kvällen.   Fick inte riktigt ihop det hela men ändå.. Hon hade solbrillor på kvällen för att undvika blått ljus. Kanske är det en bra idé. Ställa mig i solen på morgonen kan ja fetglömma. Är ju mörkt som natten nu dygnet runt haha ;P Men man kanska kan sitta vid datorn på morgonen då eller nåt? XP

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0