En söndag, lik så många andra söndagar...

 Otroooligt.. Vaknade ett idag med. Trots mina stronga
försök att gå upp vid tio. Snoozade till halv elva innan jag gav upp och stängde av klockeländet.. Jag har ju semester. Då får man sova länge. Dygnet är vänt på. Inget att göra åt saken!
 Vad ska man då göra idag?
 Det är frågan det. Ser tomt ut just nu. Det har gått en timme sen jag gick upp och jag har hunnit äta en brakfrukost, se tråkigt tv-program med pappa, farmor o farfar kom hem från lappis och de fikade med pappa, jag såg tv själv (eftersom ja nyss ätit en brakfrukost)... Sen.. satte jag mig här.

 Kanske skulle jag bara njuta av tomheten, stillheten och av att vara på semster. Av den hemska värme som slår en där ute. (Jag har inte varit ute men ja dog lite när jag vaknade och gick runt och svettades i min stora sovt-shirt.) Man behöver ju inte alltid vara i farten. Man kan ju slappa. Det är ju bra. Läsa en bok.. Trevligt... bra... Och otroligt tråkigt! 
 Önskar lite smått söndagen passerade men samtidigt vill jag inte göra det. För då kommer ju denna norrlandstripp passera fort. Och vill jag det?
 Ett otroligt gulligt sms jag fick igår under lappis kanske gav en liiiiite längtan att få åka tillbaka. Där det stod ungefär. "Saknar du oss för mycket kan vi komma dit till dig!" 
 Trevliga vänner haha

kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0