Städdag!

 God morgon.
 I natt fick jag sova. Mycket härligt. La mig vid halv ett och satte på en Kulan och Munken som jag hittat i ett skåp. (minns inte när ja hörde den senast yippie) Men jag somnade nog ifrån det bandet snabbt.
 Vaknade vid tio i tolv. Alltid lite för tolv. Förstår inte. Men jag gillar det. För sover jag längre än tolv blir jag deprimerad på mig själv. Hela dagen försvinner.

 Och idag ska jag göra nytta. Kände det när jag vaknade och kollade mig omkring. Byrån är täckt av kläder och mina saker börjar rasa ner. PÅ golvet mitt emot sängen står en hög av ouppackade kassar från Lidköping och kläder som jag använt en dag!
 Skrivbordet syns inte för alla skivor, böcker och... saker?
 Min skrivbordsstol är täckt av kläder... Mycket kläder! På golvet nedanför fönstert ligger min Simson och Delila-tavla tillsammans med penslar och färger... Längs efter väggen står kassar från Lidköping! JAg måste städa. Helt enkelt MÅSTE!

 Och i brist på annat. Så kan det nog bli trevligt. Lite skön musik. Det är mulet ute... osså bara röja loss. Har fått svar från min arbetscoach om tiden (kunde inte den tidigare eftersom vi åker upp då) så jag slipper oroa mig för det. Skönt... Då kör vi.. MÅNDAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0