Ulricehamn!

 Vilken hemskt varm dag.
 Jag och syrran var ensamma hemma hela dagen. Den kröp fram och när vi åt middag satte vi på Kenny starfighter-serien. Hela.. Vi tog dock lite pauser. promenerade, fixade fika, pratade lite... Så hela kvällen gick kan man säga.
 Mitt i all värmen fick jag ett sms från Michaela om vi ville bada. Var lite småsugen men samtidigt trött men det slutade ändå med ett kyligt kvällsdopp! :D
 Nu äntligen är päronen hemma. (eller äntligen) Det är kväll. I morgon ska jag och syrran ta en systerdag i den exotiska staden Ulricehamn. VI har ingen aning om vad man kan göra där, om det är en kul stad eller om det ens är vackert.. (kanske vädret är dåligt i morgon slog mig nu?!) Men vi kollade på kartan över vars man kunde komma med fritidskortet. Och efter att ha konstaterat att strömstad låg för långt bort och att det var dålig förbindelse till uddervalla så beslutade vi oss för Ulricehamn. En stad man aldrig besöker. Bara ser skylten till när man åk till Jönköping. Man måste ju besöka i alla fall nästan alla kommuner i västra götaland i sitt liv. Så det var väl dags för Ulricehamn!
 Är Ulricehamn känt för något? Har aldrig hört någon säga. "Åh vilken sommarstad!" eller "Besök smultrondagen i Ulricehamn!" "Jag har en stuga utanför Ulricehamn!" "Har du varit på lingonkanalen: Det stora köpcentret i Ulricehamn!" Det verkar vara ett.. dött place.. hahaha

 Nu ska jag joina min familj i köket. God afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0