Blommor...

 God morgon.
 Trots min sena ankomst till sängen (var så sent så Tamar trodde det var morgon och gick upp. Knaskatt. O sen fick hon ingen plats i sängen. När ja vaknade låg hon längst ner vid mina fötter. Ihoptryckt!) så gick ja upp klockan åtta. utan större problem. Mina väckarklockebarn sov. Lääänge. Så nån nytta fick ja inte av dem. Men Tamars glädje att få gå upp gjorde det enkelt att komma ur sängen till köket.
 
 Tokrean var full. Det var bilkö utanför så vi parkerade bredvid vägen. Något vagt säger mig att det är förbjudet att parkera på huvudled och så nära en infart i en korsning men... är det tokrea så är det!!!!
 Köpte 2 riddarsporrar, en lilja, en blomma för dagen med svart-lila blad. (köpte den för bladens skulll) och en liten campanula... för 97 kr... helt ok. De gör sin plats. Älska riddarsporrarna. De är fula i snitt (tycker jag) men underbara med sina skira stänglar i växande tillstånd. De ser så ängsblommiga ut. Har satt dem i mina nyaste rabatter! :D

 Snart ska ja ta bilen till mariestad o gå på möte på arbetsförmedlingen. har ingen lust. Ingen lust alls. Vet inte om ja skulle prata med någon handledare också. Det har inte lust med heller. Inte alls. Fy... MEN NEJ! Ja ska tänka positivit. Ja slipper sitta framför datorn idag. Jag får köra bil till Mariestad.(världens tråkigaste väg. Men ensam i bilen kan man ju sjunga högt. Får ta med en skiva) Det är dåligt väder! varmt men mulet så inget bad. Då kan ja lika gärna sitta på arbetsförmedlingen och insupa kunskap om hur det är att söka jobb som ung. Längtar...

kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0