god morgon

 Usch en sån pissdag. Var glad när ja la mig men orkade inte upp till arbetsförmedlingen. Jag gör det en annan dag. Inga problem med det. Jag kommer göra det! Men det blev inte bra....
 
 Drömde att jag var tvungen att besöka ett ställe för att få mitt körkort. Såg ut som en bar men fullt med nån typ av poliser. Mamma tog med mig. Hon hade varit där. För att få komma in var jag tvungen att bli kedjad. Oerhört pinsamt. Mamma gjorde det till på köpet dåligt så mina armar var fria o kedjan gick runt min mage?
 Vi hittade några "poliser" som var lediga och kunde hjälpa oss trots att vi glömt boka.
 Jag började ta av kedjan medan mamma pratade med polisen. Den gjorde ju ändå ingen nytta eftersom ja var mer lös än fri. Tänkte precis be syrran om hjälp med att surra fast mig ordentligt när ja hör mamma och poliserna prata.
Poliserna "Hon måste sitta i fängelse tills körkortet är klart!"
Mamma "Men hon är ju här för körkort inte för att hon gjort nåt brottsligt!"
Poliserna "Ja men nu får du tänka på att vi måste sköta det här på ett sätt så att det inte blir orättvist!"
 Jag stod tyst bredvid. Poliserna gick ut för att göra något samtidigt som de sa.
Poliserna "Ta med henne hit så ska vi fixa med fingeravtryck och sånt!"
 De visste inte att jag var där. Tack och lov att jag tagit av mig kedjorna. Men jag ville ju ha mitt körkort. Hur skulle jag göra. Sitta i fängelse och vänta på mitt körkort eller... nej det var inte värt att bli så förnedrad o sitta i ett läskigt fängelse bara för det.
 Vi smög ut. Försökte verka normala. Som om vi skulle hämta hon som tagit körkort.

 Ibland undrar man...

 Nu ska ja göra mig i ordning för något. JAg gick upp sent bara för att ja var sur. Men ska skärpa mig o blir glad o  se vad dagen kan bjuda på.
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0