Tamar <3

 Klockan blev sex och jag tänkte. "Kanske man skulle gå ut med Tamar!?" Hon hade ett av sina kattfnatt och låg och andades häftigt i sängen. Jag hade redan lekt en stund med boll men det verkade inte täcka hennes behov av motion och stimulering.
 Jag letade upp kopplet och började traska ut det. Tamar kom fram till mig. (Hon vet att hennes koppel betyder prommis trots att det är sällan det åkler på. Används mest vid resor) Men plötsligt sprang hon och gömde sig under sängen. Kanske slog det henne att kopplet kunde betyda resa med tåg!
 Jag lyckades i alla fall locka fram henne och under spinnande och massa gos få på henne halsbandet. Hon hjälpte till så gott hon kunde. Min duktiga katt!
 Hon sprang till dörren och vi gick ut.
 Det var kallt ute. Oväntat. Minus igen antar jag o allt smältvatten fryser igen :S
 Direkt såg vi några människro och Tamar morrade dovt. Hon e sån vaktis.
 Vi gick runt hörnet och Tamar spanade hela tiden på pensionärerna där borta. Jag kollade också på dem o såg hur Tamar plötsligt vände sig om mot mig. Reste ragg och morrade. Jag vända mig om. Bakom mig står en stor svart hund.
 Snabbt vänder ja mig efter Tamar som har gjort sig så stor som möjligt och tänker springa in i närmsta buske. Jag får upp henne och hunden går iväg Ointresserad. Eller lydig..
 Tamar sätter sig vid mina ben och kollar efter hunden. Hon släpper den inte med blicken och där står vi.. och står.. Tråkigt. Tamar darrade nå våldsamt av kylan. Jag försökte gå men hon vägrade. Så vi fick sitta där tills hunden gått runt hörnet 100 meter bort. ;/

 Vi går hem igen. Tamar springer snarare..  Nu e vi båda hungriga eller sugna. Jag på te Tamar på kattmat. Hon sitter i min famn och kollar på mig med stora ögon. Pussar mig och spinner. (Kanske lite kärlek men mycket fjäsk skulle jag tro. Eller så e hon glad för prommisen!) Åh Tamar kan inte bli perfektare. Jag är så frutkansvärt lycklig att det blev just hon och ingen annan värdelös katt. Det skulle vara Me-Sahab eller Batseba då.. Men de ska ju förgylla min vardag när ja flyttar hemifrån på allvar :D (Men de kommer aldrig vara colare än Tamar)

kram


Kommentarer
Postat av: Bibbi

Jo. Du och Tamar e ett coolt par. Ni hade inte varit det ni är utan varandra. Stor kram och nospussar

2010-03-11 @ 08:57:07
URL: http://tryggimigsjalv.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Visst är bilden häftig. Och tagen med mobiltelefonen :-) Ligger isen ännu i sjön?



Kramizar

2010-03-11 @ 09:45:37
URL: http://tryggimigsjalv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0