Underbar dag i solen! :D

 Var ute i dag. Faktiskt. När pappa kom hem kom han direkt in till mig och sa. "Vi tänkte gå ut i dricka kaffe i solen idag!" (Med vi menar han "jag, jag har inte frågat någon annan" )
 Jag var på direkt. Så det blev inte mycket arbete vid datorn idag.

 Vi gick ut. Jag och pappa och två kompisar vi fick med oss. Var en spännande äventyr. Jag har nog inte riktigt förstått hur mycket snö det är. Inte att den finns kvar fortfarande i alla fall. (jag är ute för lite)
 Först trampade vi fram på en oskottad stig. Man sjönk ner en decimeter kanske. Men det var nog jobbigt. Tamar sprang med också (Då känner man sig vitkig som matte. Hon följer inte med när någon annan går. Inte särskilt långt i alla fall :P )INte min bild. Ingen snö kvar på träden i Slätte inte! ´Men ja tog tyvärr inga kort idag! ;/
 Sen gick vi efter skidspår. Vi skulle till mitt favoritställe. Där vi brukade sitta på våren. Vilket min familj tror jag hittat på. Men jag har foton därifrån o de finns fortfarande kvar spjut och hinder från när vi lekte där ;P
 Vi pulsade vidare. Vi gick på skotersåpr in i skogen. Gick rätt bra. Här och var sjönk man ner till knäna. Inte så farligt. Men tröttsamt för det var en bit.
 Sedan gick vi efetr en väg. Mycket trevligt.
 Det var efter det det värsta kom.
"Här ska vi in!" sa jag och pekade "Om det går?!"
"Vi får ta sats!" Sa pappa och hoppade in i snön. Men sjönk ner till rumpan haha XP Måste ju varit typ 1,5 meter. Pappa sa två men ja undrar ja!
 Det gick att gå på snön men då och då blev plötsligt en av oss en meter kortare haha;D

 Mamma hade innan vi gick sagt åt oss att ta med en spade. Trams. Orka kånka på den. Det går att sitta på snön sa vi o gick.
 Det gick faktiskt. Pappa hittade en fläck där på några meter där man kunde stå på snön. Vi satte oss och drack kaffe och te. Jag drack tallbarrs-te eftersom pappa glömt mina tepåsar. ;) Var rätt gott :D
 Tamar gick runt och skrek. Gick till mig och trampade lite. Gick iväg och skrek och höll på så. Till slut satte hon sig i ett träd och värmde tassarna (VAdå dissa mattes varma famn)
 
 Till slut drog vi oss. Solen började dala bakom träden. En av kompisarna reste på sig och försvann ner i snön. Känns skönt att få vara längre ibland XP haha
 Var en tung färd hem o mina skor blev dyngsura. JA fick iskalla klådande ben. Men de var de värt.
 Fick ta Ulrikas kilklacksskor (haft förut) som man halkar mycket i. Var nervös innan ja kom till Lidköping (Så mycket is där) Men tack o lov var det nästan torr asfalt. Lyckan e gjord!
 Så ja e helt nöjd med dagen nu när ja sitt o tuggar i mig min svampmacka o dricker mitt hemkola-te. :)

 Kram! :D (sorry för de långa inlägget)

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Åhhh vad häftigt det låter. Skönt.....



Men du ska ju känna dig viktig. Du ÄR ju en speceill matte. Som ingen annan haha....



I morse blev jag väckt och utkörd halv sex som vanligt. Längtar efter sovmorron!!!!!



Kramelikram... Åker nog ner nästa vecka till Slätte :-)

2010-03-15 @ 08:54:26
URL: http://tryggimigsjalv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0