Hårfärg!

 I lördags fick ja den första riktigt ärliga kommentaren om mitt hår. Ärkligt negativ alltså. haha Men de var från en kompis som är otroligt ärlig och säger sina ärliga kommentarer på ett sånt oretligt sätt så de e bara att skratta åt det. (Återger det kort ur mitt dåliga minne)
Hon "Ååh du är röd!"
Jag "Ja!"
Hon "Det var inte så bra va?"
Jag "öh!"
Ulrika (skyndar in med en kommentar) "Jo jag tycker det blev jättesnyggt!"
Hon "Ja men du är ju syster du är (utländskt ord) hur säger man!"
Ulrika och jag funderar på vad ordet kan tänkas mena. Partisk?
Hon "Du är syster och du vill att hon ska vara ful så du säger att det är fint! Jag vet jag har också systrar och gjorde så..."
Jag och Ulrika "haha ja..."
 När hon gått viskar Ulrika till mig. "Men ja tycker det är snyggt på allvar!"

 Har fått världens utväxt (trodde inte det gick så snabbt) så ja måste färga det igen. Eller ska bara tona det. Men ja funderar på vilken ton jag vill ha. Kanske ska jag färga om. Så här kommer lite halvtjaskiga färgprover i PS, ingen av dem är min riktiga färg!!! Hur ska man se ut? (Håll inne med klagomål på bilderna, särskitl den blonda, min dator är inställd på för hög kontrast så ja vet egentligen inte hur det ser ut på en normal dator och ja har inte lagt ner energi på dem)


Mörkröd ungefär som ja har nu. orangeröd som ja försökte få vid förra färgning eller rejält våldsamt röd som ja hade efter toningen!!!


Eller tycker ni ja gjort ett misstag att någonsin färga det rött o genast bör återgå till blondin.
Säg nu eran åsikt!!!
kram god natt! :D


Kommentarer
Postat av: anna

tja, som man säger, när man ändå färgar får det bli rejäl skillnad. men om du provar orange först men med toning så löser det sig om det inte blir så bra. Tänk att ditt blonda hår ändå bleks i solen på sommaren även om det är färgat!

2010-05-16 @ 23:24:26
Postat av: amelia

Hmm.. tycker nästan det är coolast med de där extremt röda! ;D

2010-05-17 @ 10:32:52
Postat av: Malin

jag tycker du ska köra på brunt eller blont, såg iaf bäst ut på dom gjorda bilderna

2010-05-17 @ 13:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0