Prommis med Tamar!

 Denna dag var verkligen gårdagens motsats. Satt hemma o hade trist. Sov dåligt under natten o var trött hela dagen. Men trots att ja önskade någon skulle ringa eller skicka ett sms o säga. "SKA du med o göra något halvkriminellt!?" (jag hade inga pengar o kunde inte ställa denna intressanta fråga själv) så kände jag att jag kanske behövde en vilodag? Märklig tanke för att vara mig.
 MEn ja hade trist.
 Vid sju bestämde ja mig för att göra nåt o tog en prommis med Tamar.
 
 Tamar var glad i ungefär 1 kilmoeter. Hon sprang o klättrade upp i varenda träd. MEn när vi kom till "träskhålet" där femman går ner stannade hon o skrek. Hon blev rädd.
 Ja väntade in henne o bar henne. Hon morrade sakta o hoppade ner o vände hem.
 Jag fortsatte gå o då satte hon sig ner o ropade.
 Ja ropade på henne o hon kom springande. Skrikandes... O så höll vi på. Ja ville gå till vattenverket på lokaåsen o Tamar ville hem.. 

 Ett ögonblick på promenaden.
Tamar "Matte ja vill gå hem. Maaaaaatteeeee!"
Jag " Kom Nu Tamar. Ja lovar här finns inget farligt!"
Jag vänder mig om och en GIGANTISK fågel flyger över träden.
Örn tänker jag och vänder mig om mot Tamar för att se så hon inte srpinger o blir fångad.
Fågel "Prrroorprprrprpr"
Jag "Bara en Trana Tamar!"
 Dagens spänning.

 
Väl vid vattenverket klättrade ja över stängslet o undvek smidigt taggtråden. Satte mig o kollade på vattenhålet. PÅ nåt sätt är det vackert där. Fullt med lövträn... men mycket mygg. O ett mystiskt hus med avstängda pumpar (eller vad man nu har på ett vattenverk)
 Tamar skrek länge men kröp runt under bron o in i huset o ner till vattnet o tystnade tillslut. Ja hittade liljekonvaljer o så var min dag gjord.
 Vi gick hem efter vägen. Mitt skavsår gick upp o började vara. Ja haltade hem med Tamar springande o skrikandes i hälarna. :D

 Hoppas i morgon eller blir mer action...
god natt. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0