RIP fru domherre!!!

 "Aaaaaaaaaaaaaaah Peeeeetraaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!" Jag ryckte till och spärrade upp ögonen. Väckt ur min tråkiga dröm där jag åkte tåg med farmor farfar Cecilia och Amelia. Och var sur på Cecilia och Amelia (haha)
 "Aaaaaaaaaaaaaaaaaah neeeeeeeeeeeej!!!" Jag måste gjort nåt fruktansvärt tänkte jag och satte mig upp.
 "Taaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!!!!" Forsatte skriken... (mamma gick upp lite i falsett på det sista aet i Tamar) Tamar har gjort något fruktansvärt?! Har hon snott mammas nyrensade lax? Jag gnuggade sömnen ur ögonen samtidigt som mamma rusade in i rummet.
 "Tamar har tagit en fågel och jag såg inte, hon har sprungit in under våran säng!!!" Jaha ja.. så pass allvarligt.
 Jag rusade upp till mamma. Hon försökte locka fram Tamar. (Deras säng är lite klurig och går inte att komma in bakom/under om man inte är mindre än 2 dm hög.
 "Tamar kom fram får matte se var du fångat!" Sa jag trött... Vet inte om det gjorde verkan men tamar rusade fram och sprang till mitt rum istället och la den där inne.
 "Åååh vad duktig du är. Mattes lille jägare!!!" Smicker funkar alltid.
 Jag böjde mig in under sängen och tog tag i det fat Tamar lagt den på. Hon skrek hjärtskärande när jag drog den ifrån henne.
 "VAd är det för nåt?!" Frågade mamma
 "Fru domherre!" sa ja lite sorgset. Hade igår sett hur Tamar spanat på herr och fru domherre. Så var den familjelyckan förstörd. Hoppas hon inte lagt ägg än? haha vet inte hur det där funkar.. XP
 Jag la ut fågeln. Tamar satt som paralyserad kvar i mitt rum men kom strax rusande och mjauade glatt när ja la den på marken.

 Sedan började den riktiga plågan för mattes hjärta. Tamar sprang runt till varenda dörr och fönster och kollade in med sorgsen blick. "Släpp in mig då! Hatar ni mig?" Men den där nackbrutna fågeln dinglade i hennes mun o ja tänker då inte städa fjädrar. Så hon fick stå där och glo på mig...
 Jag ställde mig och kollade på henne och ett hårt val gjordes hos henne. Hon kollade från fågeln till mig. "In eller fågel, in eller fågel." Hon valde in!!! haha.. men bara för att dricka vatten och vara lite gullig sen ut igen och kalasa.. Nu ligger en vinge och tusen fjädrar på dörrmattan. Som JAG ska städa.. (Funderar fortfarande på hur hon kunde äta näbb o fötter.. uack!)

 Matte älskar sin lilla duktiga jägare!!! :D

Ha en bra dag. kram

Bilden har inget med dagens händelse att göra. Det är en bild jag tagit på en stackars fågel (ine en domherre ens..) som flugit in i en hållplats"bur" och inte kommit ut utan flugit in i rutan och dött... Bilder livar ju upp lite i inläggen och jag gillar bilden!! ;) Sitter och lyssnar på may it be samtidigt som ja skriver detta och man blir ju nästa lite vemodig haha: XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0