Petra = kock?

 Idag spenderades helt och hållet med Orhan hos Orhan.
 Trevligt. Vi gjorde inte mycket. Jag var trött. Mycket trött. Gick upp tidigt idag och i säng sent. Och i kojan sov jag väl inte överdrivet mycket.

 Men jag lyckades ändå lägga ner tid på att hitta nån ny maträtt. det fanns köttfärs som höll på att förfaras. Så jag slängde ihop några bollar med ris, lök, ägg och kryddor. Kokade dem i nån kryddade tomatröra. (Eller mest vatten och olja!)
 Till det åt vi nå kokade paprikor, lök och bönor. Kokade i nå kryddat oljevatten. Mannen hade ju ingen buljong.
 Men han var lycklig. Glad över att få äta nåt som var som soppa. Han hade två bröd kvar. Perfa... 
 Blir en bakdag i morgon! :D

 Alltid kul att laga mat till Orhan. Han uppskattar allt så mycket. Låter på honom som jag är den mest mästerliga kocken han träffat. (Fast ja undrar om ja bräcker hans mor! haha)
 Till och med min sockerkaka med choklad i. Som blev katastrof och gummi bara för att han inte har någon normal kakform. Blev en ugnsform som var för stor. Alltså en väldigt tunn kaka.
 Men Orhan sa att den var mycket bra! XD

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0