Filmkväll/natt

 God morgon.. eller god natt. Jag har inte sovit mycket i natt. Inget att skryta med. Och det skulle inte förvåna mig om jag somnade som en stock så småningom. Bara jag finner mig till ro. Läser en bok...

 Filmkvällen igår blev ingen filmkväll. Men ändå lika trevlig!
 Det började med middag. Blev på nåt märkligt sätt bara vi tjejer som gjorde maten och killarna väntade. Jag gillade det inte. haha. Men jag e för nervös för att lämna köket åt andra. (bossPetra) och alla tjejerna ville jobba. Och killarna slapp gärna. "Ni tjejer gör ju godare mat!"
 My as heller...
 
Kan säga att matlagningen inte var någon succe. Jag for runt och bossade. Sprang ner och hätmade ett durkslag och lyckades bränna spaghettin. Något som hänt för första gången i mitt liv. Dock inget ja e stolt över. Men vi skrattade gott..
 Alla de andra tjejerna tyckte jag kokat pastan för hård. Något jag inte kunde förstå. Det var den mest perfekta pastan ja gjort.
"Om spaghettin fastnar på tänderna är den inte klar!" sa de och skrattade.
"Men om spghettin fastnar på väggen när man kastar den är den VISST klar. Den ska vara al dente. Har ni inga tänder eller???" (Kan erkänna att ja var lite irriterad)
 Men ja fick killarna på min sida!!! ;)
 Tycker de känns som de andra tjejerna skrattade åt mig o min våldsamma matlagning hela tiden... Men de e för söta!!!

Jag tyckte killarna kunde ta disken och det fick jag också kämpa för. Inte mot killarna. Men mot tjejerna. Flera gånger började de diska och jag stoppade dem.
"Men killar kan inte diska bra?!"
För att använda ett tidigare använt uttryck. My as heller hahah XP

 Det tog 3 timmar att försöka hitta en film och få igång den. Det bara krånglade. En efter en gick hem och när vi äntligen fick igång en film. "Dinner for schmucks!" så var det bara ett fåtal kvar.
 Vi sov några timmar efter filmen och vid halv sex körde jag hem..

 Det var frost på bilen i morse... Hösten e verkligt här!!!

Kommentarer
Postat av: anna

Good to know. Kämpa på mot kulturella olikheter o hårdkokt spagetti!!!!!!!!!

2010-09-04 @ 11:55:42
Postat av: Fantomen

Vad har jag sagt om att ha roligt när jag inte är med?

2010-09-04 @ 15:35:35
URL: http://ulrikasundqvist.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Du är som en flitig myra där längst bort på vägen. Förlåt att jag väckte dig när jag ringde :-) Det var ju dig jag skulle ha tag i hihi...

2010-09-05 @ 09:54:34
URL: http://tryggimigsjalv.blogg.se/
Postat av: orhan

It was all very good!!!yes!!!I am also of the opinion that the pasta have to be al dente:)How to explain the fact that everything that is cooked was eaten? there was nothing!!:)

2010-09-05 @ 11:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0