Vilken dag!

 Nu ska här ta tas i jobbsöknngarna. Har skrivit klart cv och säljbrev idag. Just nu ska ja leta upp adresser till massa intressanta företag.
 Jag längtar inte så efter att få jobb. MEn visst vore det en känsla. Längtar nog inte bara för att jag är rädd för nya saker. Rädd för att göra bort mig och inte kunna. Men så måste det ju få vara i början!
 Får jag inget jobb får jag i alla fall snart praktik. Fast jag vet inte hur det går till när man får det. Om man måste leta upp platsen själv eller om arbetsförmedlingen hjälper mig. Tror på det sista. Eller att vi samarbetar.
 Får ju bidrag också. Ska bli skönt. Då slipper man oroa sig för pengar. Fast de gör jag inte nu heller. Fick pengar på studenten som ja använde under sommarn. O sen har som aldrig det sista studiebidraget blivit använt. Har fortfarande kvar det.
 Var bara i natt som jag drömde att jag bara hade en hundring kvar. Och jag fick panik. Kunde inte påminna mig om att jag använt pengar.

 Har varit en låg dag idag. Har känt mig trött och... "ledsen". Jag sov ändå till elva. Då vaknade jag av att mitt tredje sms. Förstår inte varför folk skriver på morgonen. Någon ringde också. Men jag svarade inte. Tänker inte slänga mig upp ur sängen för att säga.
"Nej de jobbar just nu pucko!!! Ring senare!!!! Det är ju vardag. Eller har du missat det. Var du tvungen att ringa före klockan nio för att väcka mig? VA VA VA?"
 
 Jag diskade idag... det var det enda. Resten av dagen är en dimma. Tror jag satt med cv:t och säljbrevet. Promenerade runt i huset. E fortfarande fascinerad av att jag inte är uttråkad någon gång. Livet är för spännande!
 Gjorde mat. Ostpasta. Dag berömde de inte maten lika mycket hahah XD

 Nu e ja ensam... de andra e på bön..
kram

Kommentarer
Postat av: elin

tjohhoo :D

du jag har en liten fråga till dig, jag funderar på att starta en blogg (lycka till elin) haha.. men hur kan man få annonser och så som du har? om jag kan tjäna fem spänn så blir ja glad ;) hahaha

pusssssss på dig

2010-09-02 @ 21:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0