Bakdag!

Bakade idag..
Ja ni hörde rätt. Om de finns något mer... märkligt.
Det är med blandade känslor jag drar fram en bunke och börjar kladda.
För jag älskar att äta smet. Nästan alla sorts smet. Söt eller salt. Det spelar ingen roll. SMET! :)
Jag älskar resultatet. Oh. En varm chapati på morgonen. Nybakt bröd på kvällen. Eller en kaka! :)
Men jag hatar att få torra händer av mjöl. HATAR deg bakom naglarna. Hatar att vänta på att det blir klart i ugnen. Blir trött redan då jag plockar fram bunken. Och jag blir alltid megatörstig när jag bakar!: Märkligt nog... haha
Bakade två sorters kakor idag. Makalösa och... ehm "chokladkakor". Alltså schackrutor utan vit deg. För jag är lat! :)
De ska till minnesstunden.
Nu är det gjort! :)
I morgon ska jag umgås med Orhan och svärföräldrarna! ;) Jag ska köpa blommor och jag ska lämna in papper till arbetsförmedlingen.
Alltså en tur till Älgarås, Skövde, Mariestad och Hova! Underbart!
Plus att jag ska pussa på min man eftersom jag åker på tisdag! Hur ska jag överleva haha :P
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0