Första doppet!

Orhan och jag gick ner till sjön. Vi skulle kolla hur varmt det var.
15 grader... men vid ytan!!!
Vi doppade ner fötterna. Det var iskallt. Orhan tyckte jag doppade foten långsamt och undrade om han hade en vekling till kvinna. Inte då!!!
Man fick som tvinga ner dem... Men i solen var det varmt där på bryggan.
Så jag föreslog:
"Ska vi doppa oss?"
"Nu?"
"Ja?!"
"Ok"
"Vill du?"
"Jag vet inte. Vill du?"
"Om du vill. Vill du inte så är det ok!"
"Ok vi gör det?"
"Säker?!"
"Ja!"
"Men bara om du vill!"
"Hur många gånger ska du fråga det. Är du en vekling?!"
"Nej! Vi gör det!"
"Ska vi?"
"Ja..."
Vi tog av oss kläderna och skuttade i. Iskallt. Men Orhan simmade ändå runt som om det var njutbart. Han hoppade i före mig. Så det såg nästan varmt ut. Det var det inte!
Orhan doppade sig två gånger. Andra gången simmade han iväg långt medan han skrek för sig själv.
"JAG ÄR INGEN VEKLING!"
Glädjen var kortvarig. Plötsligt tvärvände han och vrålade.
Ja. det är ännu för tidigt för att bada!
MEn det var skönt att komma upp sen... hehe

Som ni förstår gillar vi ordet vekling. Det var något vi använde flitigt förra sommaren på varandra. Vekling är ju ett fantasiskt lyckat svenskt ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0