Cykelmärke utan cykel!

God natt...
Idag har jag hjälpt till och röjt i kapellet. Målat... men mest läst.
Gick upp nio.. eller snarare halv tio vilket är ganska imponerande. Men det ledde till att jag nästan somnade efter frukost. :P
Fick nästan ett mysteryshopper jobb idag. Men jag var för långsam med att tacka ja så någon annan liten fjant tog det. Hård branch det här!

Plus att jag sa upp ett abbonemang jag inte trodde jag startat!
Cykelmärke för att förhindra stöljd!?
"Hej denlkrasrjtaln!" sa någon man väldigt hurtigt, glatt och snabbt!
När jag bad att få säga upp abbonemanget lät mannen både chockad och den glädje han hade i sin röst liksom dog bort.
"Det var ju tråkigt...Men finns det någon särskilt anledning. Det är ju bara 50 kr/ år!?"
"Jag har ingen cykel längre!" sa jag och mannen började skratta. "Den är stulen..." men sänkte genast rösten och hoppades att han inget hörde. Vore ju pinsamt att jag hade ett cykelmärke mot stöld och min cykel blir stulen.
Min cykel blev ju nämligen stulen säkert 4 år innan jag på något sätt skaffade ett abonemang för att förhindra det! (man vill ju inte verka mer dum!)
"Nä, då är det ju dumt!" skrattade han vidare. "Men du jag tar bort det direkt här nu!"
"Mycket vänligt..."
Jag gillar inte att prata i telefon. Jag nästan hatar det. Men människor som denna gör det lite lättare.... (Det kommer jag dock ha glömt tills nästa samtal!)

KRam
(Ja jag har ett paketsnöre i håret...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0