Fågelmördar'n!

Mitt födelsedagsarr. till mamma! :)
Smörgåstårtan jag gjorde! :)
Bättre en fågel i handen än tio i skogen!?
Bättre en fågel i magen än tio i skogen!!!
Min duktiga jägare har gjort det igen. Idag fångade hon TRE fåglar och åt upp. I alla fall vad hon visade...
Fåglar tycker jag är lite onödigt att döda. Låt gå för möss även om de är söta. Men ormar, grodor, fåglar och andra söta djur kan hon väl låta vara.
Särskilt idag. En söt, gul fågelunge!!!
Har stor lust att ta hand om den. Låta den få leva. Men men vet ju aldrig hur skadad den är. :( Kanske den lider nåt fruktansvärt. Men den var söt där den låg i min hand och flämtade.
Hade jag bott ensam någon stans hade jag säkerligen tagit hand om den... ;) I brist på annat att göra.


Tamar var då i alla fall mätt och glad idag. även om man får lite fjädrar i munnen!
Hon är trots allt en fenomenal jägare! ;) Matte är stolt! haha
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0