Lycka är att vara rädd!

Det är dåligt väder ute idag och jag saknar Orhan. Är väl lite det mitt liv består av...
Fick en plötslig tagg att söka jobb. Hitta praktikplats och komma igång. Men vet inte riktigt vars jag ska använda mig av den taggen. Ska söka praktikplatser på fredag. Haha det har jag redan beslutat mig för. Det tar tid att finna mod och styrka att ringa och då är jag ju katt och hundvakt igen och har ett helt hus för mig själv att ringa i! :P
Hoppas jag får något någon gång i framtiden.
Det svåra med att söka praktik så spontant är att jag har ju inget speciellt datum att söka med. På skoltiden brukade jag ju ringa ett halvår före... och ha det klart. Nu ringer jag och butikerna säger att de är upptagna nu. Och det är väl klart.
Det jag hoppas på nu är att skolorna inte börjat med sin praktik än. Men o andra sidan finns det ju massa arbetslösa florister som jag... som säkerligen ringer nu efter sommaren..
Jaja.. Jag hoppas!!! (Jag som hatade praktik under skoltiden. haha nu hoppas jag!)

Nu ska jag plugga lite språk och få tiden att gå tills maten är klar.
Mitt liv känns spännande. Jag har en sådan framtid framför mig. haha Vet inte om det är bra. Men jag kan inte låta bli att känna mig lite smålycklig för att det är så spännande. Bättre att vara arbetslös, rastlös, deprimerad med en hård och jobbig framtid som förhoppningsvis slutar bra på något sätt. Än att vara allt det där med en helt tom framtid. Att vara helt apatisk! Hellre gråta någon natt än att glo i väggen och fundera...
Plus att det känns lite mystiskt att ingen vet. Ingen vet vad jag gör eller vars jag bor om ett år... ett halvår!? Knappt jag.
Men jag vet mer än NI!



SMå lyckoämnen i en arbetslös flickas liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0