saknar skolan...

Jag vill också börja skolan i morgon. Märkligt ändå vad man kan sakna något efter ett år utan. För två år sen drog jag säkert mig själv i våndor för att börja igen. Eller jag minns inte. Jag trivdes ganska bra i Lidköping. Jag vet att jag hade massa med dåliga dagar. Jag hatade matte och småföretagande. Jag våndades inför gymnastiken. (Hur många lektioner var jag med igentligen!) Men jag älskade binderi. Jag älskade att skriva på svenskan. (När vi gjorde det) Jag älskade att skriva uppsatser på samhällen... Ja.. jag gillade rätt mycket.
Blev nästan ledsen när jag såg min gamla lärare skriva att hon skulle få sina nya elever i morgon. Jag vill också börja igen!!!
Plugga, binda med blommor!!! Tro på framtiden!

Varför oh varför lades den där fortsättningsutbildningen ner? Varför???? Orättvist.
Jaja.. jag ska inte klaga. Jag pluggar språk här
hemma på egen hand och ska försöka hitta praktik nu i hösten. PÅ ALLVAR! Jag ska inte ge mig förens jag har något. Så förhoppnigsvis får jag binda blommor. Eller i alla fall göra något. Om jag nu skulle råka hamna på en djuraffär eller nåt istället.
Vars kan man praktisera egentligen? Vars är det kul att praktisera om man vill vara lite kreativ/praktisk!!!

Det är bara skrivarbiten som saknas så är jag lycklig igen. haha... Någon som vill ha en uppsats om Michael Jackson? Eller en historia om Majbritt som bodde på en öde ö i 2 år?!?
Jag saknar skolan...


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0