1,5 månad att vänta...

Har ganska nyss vaknat och fick tvinga mig ut till toaletten. Iskallt. Det är mindre snö här i Janjevo där vi nu är igen. (kom hit igår) men allt är fruset. Vitt... rätt vackert...

Är helt körd i skallen så varken orkar eller har lust att skriva en massa... om vad som hänt. Ska lägga ut lite bilder sernare idag från vars vi var innan. Nu tänkte jag bara uppdatera er med nyheter om hur det går för mig och Orhan.
Igår ringde vi och bad om intervju. Jag tror orhan är den första eller något som söker uppehållstillstånd via webben för Orhan behövde bara yttra. "Jag har sökt om uppehållstillstånd via webben!"
"AHA.. är det Orhan!"
Partykvinna. Efter att ha försökt prata på engelska med Orhan fick jag också prata med henne då hon kunde svenska. (ofta de lär sig mer svenska än engelska?) Hon började klatchigt med.
"Hur e re?" Festligaste typen jag stött på än så länge på ambassader.
Hur som helst. I mitten av Februari ska Orhan till skopje på intervju. En evighet tills dess. Så nu är det bara att glömma allt och vänta. För vad kan vi göra?
Hemska saker. Jag är nog inte här under intervjun heller. Planerar nu att åka hem i slutet av Januari-början av Februari.
Blir nervöst.
Migrationsverket skrev i alla fall att om allt går rätt via webben ska allt vara klart inom 3 månader. Och sen kanske han kan komma 1 månad senare. Så... i Mars-April!?
Hur ska jag kunna vänta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0