En dag i staden

Precis hemkommen efter en liten tur i en stad jag inte vet namnet på. I alla fall en serbisk stad. Mysigt som omväxling haha... Här var fanns det små euprojekt. Nästan lite orättvist att de serbiska städerna får små utsmyckningar som fontäner och parket när andra bor i hoplappade hus eller i en leråker.. jaja..

Vi scannade lite papper där hur som helst. Vi tog en kopp kaffe. Skrattar lite åt att Maccciaton här ser ut som en Cappuccino och Cappuccinon som en... stor fluffig drink men grädde och choklad! XD Söt så klart. Men ändå fick jag två påsar med socker till att hälla i. Här får man säga till om man inte vill ha socker i sitt kaffe... :P
Vi promenerade runt och handlade innan vi åkte hem. Jag var genomfrusen med blöta fötter. Kände mig ful i mitt feta hår som jag gömt i en mössa och hungrade ihjäl. Så det var med stor aptit jag slukade gravon! haha...
Och nu fick jag skäll för att jag inte dricker mitt te. "Drick ditt te borie!!!" (På romani alltså men jag vet inte vad hon sa. Alltså ord för ord...) Så nu ska jag dricka det och njuta av lite värme från spisen framför serbisk tv! :P
"So cere Borie?" "Bec akate Borie!!!" "Caj Borie?" osv... (Det var länge sen jag hörde mitt namn!)

Kommentarer
Postat av: anna

Men hallå, hallå, jag sitter här o väntar. Vad ska vi göra med familjebeviset?! Eller är det ni fått och scannat idag i nån serbisk stad?

2011-12-19 @ 16:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0