jul

Jag har nog inte uppskattat julen så mycket det senaste. Som jag borde ha gjort. Eller jag vet inte. Nu i dess frånvaro saknar jag det inte så mycket. Den märks inte av här. Det är inte vinter. Inte jul. Jag är i ett ovanligt varmt Kosovo för årstiden omringad av muslimer som inte alls delar min passion för jul!
Om man nu kan kalla det passion.

Men jag saknar lite... När jag tänker på det.
Jag saknar att traska runt i knarrande snö. Gosa med min halsduk. Ett alldeles mörkt landskap med ljusa gator av snö. Mitt i mörkret lyser massa små ljus och dekorationer upp. Mysigheten liksom.
Jag saknar pepparkakor och lussebullar. Jag menar. Vi bakar knappt aldrig lussebullar. Men nu när jag är borta. Då bakas det minsann. BITTER!
Glögg.. inte för att vi dricker så våldsamt. Vi köper en flaska som vi sen inte får dricka upp då vi ska spara. Så den står där hela året, halvfull... Men gott är det. Glögg och pepparkakor.
Saknar julmaten. Inte för att det är dags än. Men julbordet kommer jag sakna. Jag får vänta hela ett år till. Men då får jag dela det med Orhan! :) <3
Ska kanske se till att göra något här. Men jag är lite rädd för deras supervarma vedspis! haha XD Känns som jag kommer bränna allt. Föresten är det svårt att få tag på svenska råvaror här... :P

Jag saknar inte att köpa julklappar. Jag saknar inte att skriva God jul till alla. Jag saknar inte att trängas i någons lägenhet. Jag saknar bara vissa saker.

Mys och mat...
Men det skulle lika gärna kunna vara April. Så.. Strunt samma!

Kommentarer
Postat av: anna

Ja, jag saknar dig i min jul också. För vissa saker gör jag ju för din skull, alltså den mat du gillar - vörtlimpa, rödbetssallad, ägghalvor lussebullar utan fyllning mm. I julklappshögen slinker det med någon liten sak till dig...

2011-12-17 @ 10:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0