Mat

Vi har precis ätit god lunch. Stekt fisk. (tror det var vitling?) En god vitlökssås med morot, olja och vatten. (förstod inte mer) En annan sås med youghurt, vitlök, olja och kryddor! :) Och så marikli med mangold och purjo! :)
God måltid. När jag berömde dem för att det var gott med nya smaker i det romska köket fick jag svaret. Beror väl på att det inte är romsk mat. XD

Ikväll blir det middag hos släkt. Eller "släkt". Eftersom romer har för tradition att bjuda in varandra (familjen) på middag om man reser förbi. Dock är inte Orhan släkt med han. Utan det är Orhans pappas kusins kusin. På mammans sida. (om jag fatta rätt! På något sätt haha...) Men de tyckte om oss så. haha. Blir säkert trevligt. Dock kommer jag ju inte fatta något. En stor grupp människor. Romer och askhali. :P Jag representerar Sverige. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0