Bilder igen

Annu en prommis! :) Denna gang upp pa andra sidan byn. Pa det berget. Dock var det inge bra vader idag heller sa man ser inte de stora bergen. Tyvarr. Men nagan gang ska jag lyckas fota dem ordentligt! XD
Ater en bildbomb! :P

Forst passerade vi skolan och alla hus runt omkring dar var tomma. Sloseri. Det borde vara forbjudet att bara lamna hus sa dar. Inte anvanda dem. De forstors. I vissa hus ligger klader och mobler trasiga och utspridda over golvet. Tror manga har lamnat stallet, lamnat landet. Och ingen tar over husen. De bara star...

Men ett helt omrade liksom. Vissa hus var sakert vackra en gang. Jag passade hur som helst pa att kika in lite oprivat!

Den gamla skolan. Dar Orhan holl till en gang i tiden! XD

Ater alltid pa alla bilder!!! Har ater jag Rolls. Tror det ar sant man brukar satta i en glass sa det ser lite flashigt ut! :P

Alska albanska stavningen pa chefen. Tror det ar en rektor da det var utanfor skolan men haha...

Hur som helst. Blev ater lite irriterad da det skrivit skolans namn forst pa albanska, sen ENGELSKA och allra sist Serbiska. Jag menar. Hur kom engelska sa hogt. Det ar ju inte ens nagan som talar det har!!!! XD

Janjevo/Janjevë (eftersom jag klagar sa mycket pa hur bada spraken inte anvands ska jag inte vara lika dalig! haha)

Gjorde ett pinsamt forsor att fota bergen. Men det ser ut som jag fotat molnen. Ser ni som en mörk skugga bakom de lite tjockare molnen. Dar ligger det kraftiga berg! :)

Blev själv förvånad över hur stora de plötsligt var. XD

Hundar såklart. Kom en hel skock rusandes efter en bil. Varför? Älskar stora hundar. Men den här var feg!

Min andra hund här. Oj oj så söt liten valp och jag gick så långt att jag hälsade på den. Trots Orhans tillsägelser!! Men så gullig!!! Kunde inte motstå. Sen sprang den länge efter mig och nafsa mig i handen! haha... Hoppade runt och vifta på svansen.

DEn stora hunden följde faktiskt en bit. Tills den insåg att vi såg den. Då tvärvände den och rusade så långt bort från oss som möjligt. Överdrivet!

Mer bilder över byn!

Snyggaste maken i sin nya frill! ;) Ska också klippa mig i morgon kanske. Hos frisör. Har ni hört så tokigt. Jag som vågar vägra frisör. Men här kostar en klippning 2-4 Euro? Jag menar. För de småslantarna kan till och med jag låta en frisör förstöra mitt hår. Frågan är bara hur jag, som bara kan säga bra, dåligt och jag vill gifta mig med dig på albanska, få frisören att inte klippa tantfrisyr, fattig rysk pojkfrisyr eller något annat vedervärdigt. Men... någon gång ska man väl våga. Mitt hår är så trasigt så det gör inget om de klipp av allt ihop. Man ska väl ha kort någon gång också! XD

Choklad.. Och lera i rumpan. Orkar inte bry mig längre. Alla mina kläder blir leriga bara av att röra mig här. :P

Dock åt jag inget. Var så oerhört mätt efter de där små kexen och efter en rejäl måltid. spaghetti, ägg och oljesoppa. Och... ehm Tava? Något jag i Sverige skulle kalla för kyckling och ris i ugn. XD

Ännu ett försök. Tror man kan ana en mörk spets i molnen! Men det ser ju så oerhört löjligt ut på bild!

Så här ser gatorn ut. Tänk er dem med is och lera. HAlkvarning!!!

Vårat område där uppe.  :)


Kommentarer
Postat av: amelia

Alltså bergen, är det inte det där som syns tydligt utan är det de där jättespetsiga som syns väldigt otydligt? :o

2011-12-15 @ 20:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0