Dag 7 - Det här får mig att må bra och det här får mig att må dåligt.



Det här skulle jag kunna skriva jättedjupt om. Jag gjorde det faktiskt. Skrev djupt men så slog det mig. Inte är väl jag en djup person heller. Sitta här och skriva djupheter på min blogg. Det är just typiskt sånt som folk skrattar lite åt. Skäms lite för. Haha.


Det som får mig att må bra är att bli älskad. Det är väl inget att fundera över. Att få bli uppskattad. Små saker. Att Tamar vill sitta i mitt knä och pussas. Att få skratta gott med vänner. Att få bli ompysslad av Orhan hehe… Att plötsligt få ett litet meddelande av någon.


(Att någon pellejöns ringer mig från ett drömställe och behöver just mig till det perfekta jobbet till mig. Att anställningen börjar precis efter att jag lyckats gifta mig med Orhan och att jag och han kan flytta till detta fantastiska ställe och får en underbar bostad.)


Sånt som får mig att må dåligt borde väl vara motsatsen. Men det första jag kommer att tänka på är de här löjliga sakerna som gör mig nervös. Att göra saker utan regler. Att ringa samtal. Att besöka platser ensam… Små saker blir alltid stora i min värld. Stora och jobbiga och som då får mig att må dåligt...


(Att hela tiden bli påmind om att man är en börda för landet. Gå hemma och hela tiden tvingas iväg på löjliga besök på arbetsförmedlingen som jag hatar. Att hela tiden få negativa svar på ansökningar och telefonsamtal. Att gå och vänta på något som inte går att fixa! Bo hemma med sin familj som man är lite för gammal för. I ett hus som jämt är kallt. Bli lat…)


Vad vore livet utan att må dåligt lite då och då. Trots allt så har jag ju Jesus. Och han är alltid där och hör bön. Tröstar, hjälper och ger styrka och frid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0