Dag 18 - En rädsla.

 När jag drömmer mardrömmar så är det nästan jämt om att ensam möta någon människa med ondskefulla tankar. Eller att någon smyger runt huset och ska mörda min familj. Men i vaket tillstånd är det ju inte något jag oroar mig för precis!

 Men det jag först kommer att tänka på som jag vet ger mig obehagliga känslor. Vet inte om man kan kalla det en rädsla. Men något jag tycker är ytterst otäckt och gör mig mycket nervös är spindlar.
 Är det en spindel i mitt rum sover inte jag där förrän jag vet att den är likviderad! Eller utsläppt från mitt rum. Jag är ytterst tacksam över att ha Tamar som älskar att plåga spindlar och under ljudliga snaskande tugga i sig dem. Även Orhan är till stor hjälp och min käre far.


 Jag kan röra vid dem. Jag har hållt en stor husspindel i min hand som vi hittade i hyreshusen i Älgarås en gång. Jag var nervös. Men tänkte att jag måste göra det. (Tror Orhan har bild på detta. Kanske skulle försöka få tag på den bilden!) Men på nåt sätt känns stora spindlar trevligare. De är mer ett djur än en otäckt galet småkryp

 Har drömt mardrömmar om att stora spindlar invaderar huset. Eller att mängder av små är i min väg.


 Vad som är otäckt med dem är ju egentligen otroligt svårt att avgöra. Varför i hela friden känns spindlar så fruktansvärt obehagliga. De är fascinerande. Inte fula! De är väldigt små och harmlösa. Inte människodödande monster. (om vi bara ser till Sverige) Jag kan ju lätt springa från dem. Skulle kunna råka döda en spindel i sömnen och behöver bara peta på den för att ta kål på den.


 Är de att de är oberäkneliga. De kan plötsligt springa mot en. Som om de hade en plan att förgöra mig. De kan plötsligt dyka upp där och när man minst anar det. Dold under en kudde. Eller plötsligt hängande från taket.


De har min tillåtelse att leva i naturen. Där jag kan titta på dem och beundra dem utan att vara orolig att få dem i munnen när jag sover. I mitt rum har de inget att göra!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0