Jobba.... ack så jobbigt!

 Kväll igen. Den ena dagen efter den andra.
 Det dumma är att jag egentligen inte alls längtar efter ett jobb. Men plikten. Det är nåt som skriker inom mig. "Du måste ha ett jobb annars är du dum i huvet! Du vill väl inte bli hemmafru heller?"

 Nej det är sant. Eller.. jo.. enda orsaken till att jag inte skulle vilja bli hemmafru är för att det är ju så typiskt. haha... Skulle känna mig så... gammalmodig och... ouppskattad.
 Fast samtidigt. Gå hemma. Slappa. Pyssla med sånt jag tycker är kul. Städa lite, diska lite. Planera storslagna middagar. Inte illa inte illa! Längta efter Orhan! XD

 Haha... eller om någon bara kunde säga till mig.
 "Du får inte jobba!!! Du är ju bordeline!"
 Vad befriande. För det är verkligen inte min sak. Får ångest bara av att tänka på om någon skulle vilja ge mig jobb. Haha jag kan ju inte?!?!
 
 Om det inte var något så fruktansvärt kul och rätt. Som...
 Fixa blomsterarrangemang till nåt hotell eller nåt. mmm :)
 Rensa elljusspåret på kottar.
 Skjutsa snubbar till stan.
 Måla tavlor.
 Rensa fisk!
 Göra utsällningar... åååh vore jättekul att göra något stort blomsterprojekt. Klä en stor lokal i blommor.
 Göra klänningar av blommor och låta modeller gå med. Min lycka vore gjord.
 Ååååh.... eller dra igång ett filmprojekt igen. 
Eller att sminka!!! JA! Sminka modeller och klä dem i blommor! Oj oj oj vad kul! Haha... (rycker i musklerna bara vid tanken!!! Nästan så jag känner mig för att ställa mig på knä och be någon rik varelse. Snälla!!! Be mig göra något sånt!!!)


 Men tills någon frågar efter mig inom dessa uppgifter trivs jag bättre hemma. Då min största uppgift är att diska eller laga mat. (Vilket jag ofta lägger ner flera timmar på) Jag kan ju sminka hemma också XD

Kram

 


Kommentarer
Postat av: Bibbi

Du är sååå härlig!!!!! Kram

2011-05-03 @ 22:18:43
Postat av: Linda Pettersson

Du är inte ensam med alla dom där joooobbbiiiga tankarna om jobb kan jag ju meddela ;) Förstår dej verkligen ;)

2011-05-05 @ 13:51:41
URL: http://realbeautyy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0