För många katter!

Katter, katter, katter överallt.
Man kan tröttna på katter och idag insåg jag att det finns bara en bra katt. Det är Tamar. Hon är ju perfekt. En bra vän. Jag vet precis vad jag kan göra med henne. Men dessa katter. Misstänksamma små fjärtar eller irriterande övergosiga katter som inte låter en hålla handen stilla i två minuter!!!

Först byte av vatten och rengöra bajslådor. Helt ok. Sedan rengöring av alla burar. Sedan smek, lek och klapp på alla katter. Ge dem lite kärlek helt enkelt! Ja men visst. Men inte i 4 timmar. I slutet satt jag helt tom i bollen och bara vispade runt med handen i någon random katt medan jag skakade på en mus åt någon annan. Gick från bur till bur och tittade efter ensamma själar...
Fick hela lillfingret upprivret. (Jag menar hela. Från handflatan till fingertoppen) av en katt som tydligen bara vill få en klapp. Inte bli lyft. Överdriven reaktion! Klantigt av mig. Men jag älskar att bära katter. Och inte en endaste av dessa ville bli burna. Tacka vet jag Tamar. Hon sitter så lätt på min höft! ;)

Hellre städar jag hela tiden. Det är inte kul att umgås bara. Ge mig en tv eller en kompis att prata med. Men att sitta och umgås med 70 katter är krävande!
Blev dock kär i alla norska skogskatter. Skulle kunna ta med dem hem allihopa. Någon gång lär man väl känna dem. Även om de aldrig blir lika perfekta som Tamar.

Tamar <3
(bilder är från den dagen jag köpte henne från det här hemmet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0