Mysteryshopping...

Det blev en lång dag igår när vi rände runt efter kusten. Jag gick upp halv sju... Men vad fint det är där. Har aldrig varit där... I närheten men aldrig ute på öarna! :P

Mycket snurrande med gps:en. Kändes på något sätt lite märkligt. Att helt förtrösta på en maskin. Skulle den lägga av skulle jag ha noll koll på vars jag var. Jag menar. Inte en enda skylt om någon stor stad. Bara namn på små byar och mängder av vägar kurviga och små som bara den! haha Vilse i skogen liksom!

Tjörn...

Helt klart ett av de vackra ställena. Men lite mycket sten och lite skog?!

Orhan frågade när vi kom in i början av samhället.

"Vad är detta för deprimerande ställe? Bara massa sten. Jag blir deprimerad bara av att vara här!"

Vi såg till och med en tjej leka med en sten. Så ja... det fanns stenar där... men annars så fint med byggnader som står på sluttande klippor. trappor upp för berg och vägar som slingrar sig fram mellan byggnader som nästan står i gatan. Gulligt.

När vi körde runt på alla dessa småvägar utan att veta vars vi var råkade vi köra för långt mot havet och hamna i sydamerika. Då passade vi på att besöka en lama-farm. :) Vi såg flera stycken. Bland annat denna mor med unge! :)

Så här kul har jag när jag åker färja. Liten hjärna, enkla nöjen!

Det fanns i alla fall en välsignad toalett där som både jag och orhan nyttjade! :P

Lysekil.. snäppet vackrare. Mindre stenar liksom! haha... Där passade vi på att äta på en restaurang som till en början verkade lite bakom flötet men serverade god mat! :)

Vi kom hem sent... efter att ha missat att fota en butik fick vi vända och då blev vi lost eftersom de byggde om vägarna och gps:en inte fattade det. haha :P Vi hittade till slut och kom hem vid nio. Efter att ha fixat massa grejer och avslutat jobbet var vi i säng vid halv ett.

Hårt liv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0