Löjlig tunga!

VARFÖR, i hela friden suger jag ut min tunga, mot tanden och orsakar den en sådan smärta att jag inte kan sova.
Jag har tandmärken i tungan. Hela sidorna.
"Vanligt!" säger tandläkaren. Och tack, en förklaring för smärtan. Men... jag blir tokig! Hur får man tungan att avslappnat ligga i munnen. Mellan tänderna!
Vad är orsaken till att munnen plötsligt tillverkar ett sug som gör tungan så stor. Att tänderna trycks in i den! :( Hunger? Törst? Oro? Trötthet? Trams? En felproducering av tungan under födseln!? Tungan fortsätter växa tills jag kvävs?

Nu börjar det igen. Jag ser fram emot ännu en natt med tungsmärta!!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Det där har jag också varit med om. Min tandläkare sa att det beror på stress. Himla irriterande, hur mycket man än försökte slappna av tryckte sig tungan mot gommen och tänderna.

2011-09-24 @ 09:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0