Plocka bär!

Idag plockade jag äntligen bären. Och det var då i sista minuten. Fåglarna är snabba på att äta rönnbär. Är lite irriterad för att grannen har så fina. Men de jag hittade i skogen var lite mosiga. Plus att alla fina var ashögt upp. Och jag är så kort!!! :(

Dock är jag för blyg för att fråga okända grannar om att plocka rönnbär. Då går jag hellre dit en natt och tar en näve. De hänger ju liksom ut i gatan.

Någon här om kring som råkar känna till fina Rönnar?
Plockade också nypon. Förutom gårdagens skörd utanför kyrkan stal jag nu från skolan! :P (när sista läraren äntligen åkt hem!)
Och massa lönnlöv. Ska plocka mer senare. Men ville plocka för säkerhets skull i fall det plötsligt skulle bli snö och askallt så löven tvädör!!!

Det finns så många vackra blad ute nu. Har svårt att hålla mig från att plocka massa olika sorter. Men kan ju inte resa med väskan full med blad. Så bara att ta det jag behöver. Med lite tur finns det någon sorts grönsak jag kan fylla ut grejerna med där uppe.

Från yrkes-sm 2010

Ojoj.. Ska bli så spännande det här. Kul! :) Har saknat skoltiden som bara den då man fick skapa, skapa, skapa! :D Bara en vecka kvar till avresa. Känns skönt. Då slipper jag grubbla längre om tiden är nog. Om sakerna är bra. Då är det bara att jobba!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0