Sjuk och märklig!

Satt som vanligt i min ensamhet funderade på vad i hela friden jag ska göra för middag och om jag borde städa rummet.
Samtidigt läste jag Harry Potter och hoppades att någon skulle skriva till mig och säga att de tyckte om mig. Eller i alla fall för att spendera min tid. Men... det är märkligt att alla jobbar eller är i skolan. Förr i tiden kändes denna tid så speciell när man var sjuk och var hemma när alla andra var borta.
Först nu, när jag är sjuk igen så känner jag så igen. Jag känner igen känslan. Uttråkad, trött, ful och ensam...

Mitt rum.. :/





Men mitt i den deprimernade känslan fick jag lust. Jag for ut i trädgården och tog massa såna där tråkiga naturbilder! ;) Inte särskilt ambitiöst eller med någon särskild känsla. Utan bara en jakt... efter svampar! XD Kom in, satte på låten Sweat som Orhan lämnat på skrivbordet och kände mig plötsligt löjligt munter!
Lite retsam liksom.
Märkligt...

Vi har väldigt många olika vackra svampar i trädgården. XD Var tvungen att fota några av dem!




Röksvamp väcker ju barnaminnen som bara den! :D





Mina bebisar växer lite väl långsamt. Jag har en känsla av att de aldrig hinner bli grodor. För lite mat i vattnet? En är i alla fall groda. Men den rackarn vill sällan visa sig. :/


Sjukling... :P


Ber ni om nåd än att slippa se fler löjliga blommor!? ;)


Flyende Padda.. :P


Middagen fixad. Varför anstränga sig mer liksom. Tomat gurka och lite bröd!

Min dumma aubergin från förra året börjar blomma först nu! Men hur korkad får man va. Tror den på allvar att den ska hinna tillverka en frukt nu??? Ojoj... den har inte fattat än att den vuxit upp i Sverige inte vid medelhavet. Jag antar att den får övervintra en vinter till inne i mitt rum!


Hösten är nästan här bara...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0