Vissa dagar går i sträck/streck!

Full fräs! Vaknade tio trots att jag hade alarm nio. Tamar sov lika länge. Vi är så lika hon och jag.
Vi åt frulle! Hon åt friskies, jag åt... spaghetti. I brist på annat.
Vid elva traskade jag över till min väninna medan Tamar sprang runt i vinden och reste ragg.
Där hjälpte jag till att städa kapellet. Hjälpte till och hjälpte till. Tjugo minuter senare var det klart och jag hade knappt använt musklerna.
Vi drack te och kaffe och pratade om våra djur.
Avslutade det med en prommis med alla hundar och sedan drog jag till orhan för att överlämna bredbandet och prata taktik om framtiden.
Vi kom inte fram till så mycket förutom det som alltid slår oss i ansiktet. Nanan, går inte!

Lyckades få med mig Orhans telefon hem och kämpade frenetiskt med hjärnan om hur jag skulle få den till honom igen. Försökte få tag på hans päron men eftersom jag fortfarande har den antar jag att jag inte gjort någon skillnad!

Kom hem och hämtade posten med Tamar som kom rusande till mig när hon såg bilen. Sedan satte jag genast igång att diska lite smått och baka pizza. Pizzan blev klar precis klockan fem.
Ingen rast och ingen ro. Har fortfarande inte diskat klart och har ännu inte hunnit spela sims vilket mamma kommenterade när datorn inte var på än.
"Har du inte spelat sims!??"
Nu sitter jag här. Ska strax återgå till disken och... få den gjort. Sen.. SEN. Ska jag se om jag inte gör något alls!

På tal om överskriften. Blev lite förvirrad i om hur det stavades. Om man menade ett streck eller en sträcka?! Sökte på internet och fick fram att resten av sverige är lika förvirrade då varannan mening stavades olika. Så nå... vad är det rätta?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0