Ensam i ett växthus!

Idag var jag... ensam.
Kom dit på morgonen. Till mitt trevliga jobb. Den andra tjejen var fortfarande sjuk. Chefen skulle bort. Jag skulle vara ensam...
Ensam med flera bord att fylla. Fylla med krukor som ska fyllas med jord. Bordet var dessutom längst bort i växthuset. Tungt.
Körde på högsta växeln. Fyllde 100 krukor sprang några varv med dem fram och tillbaka till bordet. Fyllde, packade, bar, packade upp... Flera gånger gick mönstret krukorna skulle följa ur styr och jag fick springa runt bordet för att få till det. (Kanske var lite i onödan då bordet ska tömmas igen framöver. men jag vill ju vara säker på att allt får plats!)
Efter lunch fick jag hjälp. Sedan vid halv fyra var jag ensam igen. Ensam och packade... städade och gick halv fem..
..
Det var också oerhört varm idag. Under en viss tid var det 30 grader i växthuset. Svetten rann kan jag säga!!!
Tog en lång skönt dusch när jag kom hem. Har så ont i mina fötter nu... har stått hela dagen. (Tog kortare lunch för att hinna med mer när jag var ensam!) Och sen gått dessa kilometrar.
Ja.. idag är det synd om mig.
Tur man har en fantastisk man som gör en god spaghetti till middag! ;)
..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0