Min botticelli

..
Ska nog fortsätta måla också. Så ser det ut för tillfället. :) Botticelli alltså.
Ska riktigt satsa på hans jobbiga "kärlek" till plåttriga detaljer. Jag menar. blommor överallt. Varenda blad utmålat. Ojoj...
Platt bakgrund. Alla träd jämt och ständigt på någon sorts rad bakom människorna.
Lustiga små fingrar och tår. Människorna står minsan aldrig och slappar. Fötterna är jämt på vift och ser ut som de dansar runt. Händerna är alltid i någon glamorös pose med eleganta spretiga fingrar!
Degiga kroppar. Inga magra kvinnor inte. Kanske lite manliga ibland?!
Tjockt hår i flätade frisyrer!
Tyg som veckar sig nå våldsamt. På alla möjliga märkliga sätt. Hur vindstilla det än må vara i mannens kläder bredvid så har då kvinnans tyg veckat sig upp på varenda valk!!
Eleganta näsor. Alltid ganska platta i ansiktet. Alltså det går inte in något vid ögat utan pannan och näsan bara hör ihop. Så de ser snoffsiga ut allihopa. Inga små barbinäsor heller!
..
Ja.. så just nu sitter jag mest och målar blad. Sista jag målade han orkade jag inte måla alla blad utan fuskade. Men denna gång ska jag orka! Hela marken ska vara full med små blommor!!!
..
Målar härlighete i akvarell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0