MuskelPetra

Här har man slitit på jobbet i typ en månad. Promenerat mil varje vecka! Bruti flera kilo och släpat på så många jordsäckar att armarna domnat!
Man tycker det borde ge resultat. Man tycker att efter år som arbetslös hemmasittande soffpotatis. Ätande svullbulle borde ha gått ner några kilo och förvandlats till en hurtbulle.
..
Inne hos bossen på deras toalett (som jag använder vid behov) finns en våg. som jag då och då liksom slinker upp på. I hopp om att nya friskusPetra börjat sin förvandling. Varje gång samma resultat. Samma stabila vikt? stabila Petra?
Varför?
..
Men så idag! Idag händer något. Samma vikt på jobbet. Kommer hem och ska duscha och vad ser jag inte i spegeln om inte en början! En start! En skugga av något som kan liknas vid magmuskler! Magrutor, tvättbräda, sixpack!
Alltså. Jag är ingen gladiator nu men... det finns något där! Något. Och bicepsen spränger.
Jag erkänner. Jag stod länge framför spegeln och spände mig. Sprang ut till Orhan och spände mig lite.
Imponerande.
Känner liksom hur fantastiskt det känns. Jag skiter väl i att gå upp och ner i kilo. Jag menar. Jag bygger muskler!
Jag har inte lyft alla dessa krukor utan resultat! ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

I know the feeling! My darlings, I like to read about your family! Kram på er alla tre!

2012-04-19 @ 21:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0