Stort sortiment!

Idag var en lång dag på jobbet. Jag menar. Det som hände i början känns nu som något avlägset. Något jag gjorde igår?! Eller för en vecka sen.
Troligen för att det var en långsam dag. Eller inte långsam. För dagen gick inte långsamt. Men... vi bar inte tunga saker. Jag stressade inte. Allt bara rullade på. I sakta mak...
..
..
Började med att bära runt pelargoner. Hemska saker. Ett hörn i sydöstlig riktning eller nåt. (ni som är smarta rätta mig!) är ALLTID varmt. Alltid i sol. Så när solen skiner. Ja ni förstår. Man står och dör där!
Endast vissa blommor klarar den fruktansvärda värmen som tex pelargoner så jag skulle bära dit dem.
Varje gång jag kom till hörnet tog syren slut. Svetten rann och det var så otroligt befriande att få komma tillbaka till mitten av växthuset. (när jag är där kan jag inte fattat att det var 15 minus i morse!)
..
Efter att ha roat mig med pelargoner av alla dess slag fram till lunch var det dags för att städa butiken. För de ska ju snart öppnas. (inte alls särskilt snart.)
.
Så jag klättrade runt i fönstrena, med fara för mitt liv, (hehe) och borstade ner damm. Tyckte det var riktigt lustigt förutom det faktum att jag fick snyta ut kilovis med damm ur näsan!
Sedan skulle jag och kollegan fixa där inne. Eftersom vi är nya och kreativt lagda ska vi ju kunna fixa något nytt och fint och chefen ville inte hjälpa oss alls. Så vi möblerade lite. Funderade lite. Planerade lite.
..
Resten av dagen packade vi upp varor. Räknade ut pris och funderade på om de skulle stå ute i ladan eller inne i butiken! Hämtade gamla varor från lagret och sorterade efter färg och form!
Helt enkelt började en planering inför hur det ska se ut så småningom.
..
..
Och jag säger er. Om ni gillar inredning. Kom till trägår'n! HEMSKA SAKER vad mycket grejer han köper hem. Och allt möjligt knas. Och det finns modernt! (Ni är väl med på att det är industri som gäller nu!) Allt från blommiga krukor, julstjärnor och pinsamma väggtexter till jeansfåtöljer, statyer av feta ängelbäbisar och rejäla ljusstakar! Ja det finns mycket!
Så även om ni inte vill ha en pelargon, basilika eller melonplanta kan ni ju komma och köpa ett par rostiga nycklar att hänga på väggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0