Dokumentär...

Såg för länge sedan.. eller det kanske är överdrivet sagt.
Såg för några år sedan (eftersom det var under den tiden jag bodde i Lidköping. Alltså ca 2-4 år sen. Inte så länge sen!!!!) en dokumentär som jag tyckte var otroligt bra och lustig.
Om spermernas spurt till ägget.
Fast inte som vanliga dokumentärer. Tråkiga bilder. Lite närbilder på små grodyngel. Nej nej... här spelar människor spermerna. De har förstorat allt. ;) Livmodern är ett stort bergigt landskap. Spermerna flyr för sina liv när de vita blodkropparna kommer för att rensa bort inkräktarna! Det hela blir som en äventyrsfilm istället. Ska någon av de små människorna/spermerna överleva hela vägen fram till ägget. Blir de nå barn??? XD
Såklart dyker det upp någon smart forskare eller något då och då och säger något intressant eller smart. (Bland annat det att mannen bildar 1000 spermer per hjärtslag. Skrattade länge...)
Hur som helst. En bra gjord dokumentär.
Har letat efter den förut men inte hittat. Men idag sprang jag på den på en blogg. O stora glädje! :)
Så ikväll ska jag se den med Orhan. Vare sig han vill eller inte! ;)
(Dokumentären heter "The great sperm race" om någon är intresserad)


Kram

Kommentarer
Postat av: amelia

Haha så sjukt xD Det låter ju som en superbra film!

2012-01-26 @ 22:59:09
Postat av: ANNA

hAHAHAHAHAHH

2012-01-27 @ 20:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0