Dröm...

God morgon världen!
I morse vaknade jag sex tror jag. I alla fall före det började ljusna utanför. Så runt sex. Hade somnat halv tio igår så det är väl normalt. (HUR I HELA FRIDEN SOMNADE JAG HALV TIO!)
Alla andra i rumemt sov så jag försökte somna om. Lyckades dock inte. Utan drömde denna fantastiska dröm!

Jag var i kyrkan, samtidigt som jag var i mitt kök. Åt fruost för att hinna med bussen till skolan.
Mamma ledde mötet och vi upptäckte att vi behövde en sång nerskriven. Jag började då vänligt öppna min dator för att snabbt skriva ner den.
Dock hittade jag inte nytt dokument i word. Jag var tvungen att gå igenom ALLA mallar för att komma till nytt. Och det var helt galet hur många mallar det var! Jag blev mer och mer frustrerad. Och samtidigt dök farmor och farfar upp bredvid mig vid frukostbordet och sa att jag var tvungen att följa dem och hjälpa dem att hämta syrran på Arlanda!



Ok tänkte jag och upptäckte att det bara var en minut kvar till bussen till skolan skulle komma. Skit också!
Skrev klart sången och kom på att det var lucia idag. Alltså skulle vi vara i Slätte. I kapellet. Jag rusade ut till viadukten för att guida folk från Töreboda. Orhan dök upp och jag fick skjuts i en bil. Vi åkte till kapellet som låg i helt fel ända av byn. Plus att det var gymnastikhallen i Töreboda.
Jag gick in och började sminka mig medan de andra övade.
Då slog det mig. TELEFONEN. Jag visste ju inte när jag skulle till Arlanda. telefonen var kvar i bilen jag kom med.
jag rusade ut och fann som tur var bilen kvar där.
Hade missade samtal från farmor och farfar och ringde dem.
"Vars är du?"
"I Slätte!"
"Men du skulle ju med oss. Vi är på Arlanda!!!"
Jag rusade hem. tog en av bilarna och körde i full fart till arlanda.
Till terminal 2.
"Vart är Ulrika?"
"Vi vet inte?"
"Men har ni provat ringt henne!"
"Nej. Hon har inte ringt oss. Man kan ju inte ringa från flygplanet. Så vi tänkte att hon borde ringa när hon är framme!"
"Men om hon inga pengar har då!"
Jag ringde syrran och hon svarade gråtandes.
"Var är ni, varför kommer ni inte???"
"Vi är på arlanda. Terminal 2. Vart är du?"
"På terminal 3. Jag har väntat här i flera timmar!!!"
Vi hämtade henne. Och åkte hem!
haha stress....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0