Gracanica

God morgon.
I morse vaknade jag fem-sex och kunde inte somna om. Vet inte varför. Om det var för min tråkiga dröm att jag lämnade Orhan på flygplatsen i Pristina. Han var för ovanlighetens skull blind och hade missat sitt flyg tillbaka till janjevo och var tvungen att vänta sex timmar.
Jag drömmer mycket nu?!


Hittade ingen riktigt passande bild. Men kanske ni tycker det är kul att se vars jag är. Janjevo är inte stort men har varit större förut, före kriget. Därav är det med på kartan. Gracanica är däremot inte med. Men precis ovanför Janjevo ser ni en sjö med samma namn. Så därikring ligger det! ;)



Väntar på att klockan ska bli lite mer så jag kan fixa mig inför min lilla födelsedagstrip till Gracanica (Gratjanitsa, för er som undrar hur det uttalas...) ! Ska bli kul och gott. Hoppas vi hittar en riktigt grisig restaurang! XD (om ni förstår vad jag menar!)
Hoppas jag kan bringa min kamera! Vore kul att fota lite nu innan resan är slut. Bara några dagar kvar ju.
Vi ska också se om vi kan hitta ingredienser för en smörgåstårta. Jag hoppas verkligen de har nå bra bröd. Fisk och sånt lär man väl hitta?! haha... Så ska jag bjuda familjen här på min födelsedag på en svensk klassiker! ;)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Haha. Jag känner igen mig i mycket du skriver nu på bloggen. Har du gått och blivit på smällen?

2012-01-24 @ 13:43:59
URL: http://ulrikasundqvist.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0