Mod att smaka!

Idag smakade jag på kycklingmage. Det var inte så hemskt. Bättre än lever. Och definitivt bättre än komage!!!
Det bjöds på soppa till middag. Pasta, ägg och alla möjliga sorters delar från kyckling. Huvud, file, mage.
Jag erkänner. Det var ett visst obehag eftersom jag precis innan sett dem öppna magarna och tvätta huvudena. Liksom gnida fingrarna över de gigantiska ögonen. (oväntat stora ögon kycklingar har!)
Jag delade dock tallrik med Orhan. Tack och lov. Var det något otäckt kunde jag låta det vara så tog Orhan hand om den saken!
Åt file. Gott. Soppan var god. Sen tog Orhan en mage för att smaka. Han gjorde sina vanliga klagomål över att jag som äter blodpudding har ingen anledning att sitta och välja. Tycka saker är otäckt. (Vet inte vem som bestämt att inälvor är närmare till normal mat än blod?)
Tyckte ändå att magen såg bra ut. Den hade inte komagens bleka färg och knottriga yta. Den såg ut som lever.
Så jag tog modet till mig. Tog en milimetrisk bit. De skrattade åt mig men sa att det var bra att jag smakade! (tror i alla fall de sa det. Min romani är på barnslig nivå!)
Och det hade konsistens. det var inte alls som lever. Som liksom är som babymat. det smakade till och med bra.
Dock var jag typ mätt och såg ingen anledning att äta mer inälvor då det dök upp en burek som avslutning! ;)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0