Pannkakor och Vinterdäck!

Idag var vi till Pristina. Där kunde de faktiskt engelska. Letar man efter ett apotek och råkar passera det så behöver man bara promenera i 2 minuter till så dyker minst två nya upp. GALET. på ett ställe låg det tre precis bredvid varandra. Tror på de korta prommis jag och Orhan (3 gator) tog hann vi se minst 15!!!! förstår inte hur alla överlever. Men jag passade minsan på att kila in där!
Gynekologer finns det också gott om. kanske bara 2 per gata dock. Jag avnjöt dock inte deras vård!
vi hittade en mysig creperia där man fick välja på massa olika pålägg (sött eller salt) för runt 1-2 euro. De flesta på 1.40. Hade jag varit här på semester och kunnat spendera pengar som frön så hade jag passerat där några gånger! haha....

Orhan tog lite bilder idag av staden med sin mobil så jag ska se till att få in nåt här. Bland annat av det pinsamma Bill Clinton Boulevarden med en stor bild av honom plus en staty i hitler-hälsning! Antar att albanerna är tacksamma till hans hjälp att vinna kriget! XD Vid ett kommunhus (eller dylikt) var det en kosovo-flagga, en albansk flagga och en Usa flagga. Har sett det på fler ställen om jag inte nämnt. Så ni förstår! XD
Orkar hur som helst inte att lägga in nåt idag. Är otroligt trött... märkligt. haha

Från kvällens chicago. Flickan utan haka...

Var iskallt idag. Det snöade mer. Någon decimeter. Mina skor är genomsura. Men jag ids inte dra på mig mina långa vinterstövlar då de är så hala och okontrollbara. I alla dessa glashala nerförsbackar ner till bussen! haha...
Bussen, som inte har vinterdäck, plus vägarna, som skottas dåligt, plus uppförsbackarna här ledde till att jag fick känslan av att vi antingen inte skulle nu Pristina eller så skulle vi dö!
I en uppförsbacke (den värsta till Gracanica) fick vi möte och fastnade. bussen slirade runt. Backade. Slirade runt. backade... en kille sprang ut och kastade aska bakom däcken och i full fart kom vi plötsligt loss och slirade iväg mot toppen... Galet!!! Jag röstar för ett vinterdäck-beklätt kosovo!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0