smörgåstårta

Orhan och jag gick i varenda butik. Klämde på bröd. Letade förbrilt efter rostbröd, franska eller vad de nu heter!!
Efter lång vandring kom vi till en butik där de till min stora förvåning hade det. Tunna skivor. Inga stora förpackningar. det fanns bara två förpackningar men det räckte precis till en lika stor smörgåstårta jag brukar göra hemma så. Förpackningarna kostade 50 cent styck. Ok...

Mitt mästerverk...

Fisk och räkor finns inte i stor utsträckning i ett land utan vatten. Hittade ingen leverpastej men slog till med kycklingpate! haha ;) Eftersom det är en muslimsk familj köpte jag rökt nötkött... Smakade lite annorlunda men det var ok! :) Alla i familjen åt inte ägg. Så det struntade jag nästan i! Grönsaker fanns det inte mycket att välja på. Men jag dekorerade med en tomat, gurka och grönsallad. Slog till med vindruvor också!!! Hittade tonfisk i alla fall! ;) Och någon sorts vit röra... minns inte namnet. Var som en lite hårdare yoghurt! haha... drog till med lite majonäs också. Brukar aldrig ha det på tårtan hemma. Men folket här gillar väl majonäs så. :P
Hoppas hoppas hoppas den smakar bra. Så jag inte förstör ryktet om den fantastiska smörgåstårtan! XD
Vilket ansiktsutryck Orhan kommer använda sig av när han smakat tårtan. Det får vi se i morgon.
Spännande... XD

Kommentarer
Postat av: Anna

Fantastisk vacker smörgåstårta! Jag är imponerad.

2012-01-27 @ 21:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0