Snöigt

SNÖ!!!
hela natten, hela dagen, hela natten, hela dagen. Det är nog upp till knäna nu! Galet. Hundarna gräver i snön efter mat. Katterna bryter ideligen sönder det "myggnät" som är uppsatt istället för en ruta till förrådsrummet. Och jag får ideligen springa ut och slänga ut dem. Och ryta åt hunden som bryter upp dörren. Man måste ryta för annars spelar han dum. Står helt stilla och kollar åt ett annat håll! XD (han lyckades till och med en gång öppna våran LÅSTA dörr till sovrummet och lägga sig i min och Orhans säng...)

idag fixas det inför Lördagen. Vi försöker ta reda på när bussar till Skopje går för Orhan. (men Kosovo har inte precis gjort sitt bästa för att visa det... man får  fråga privatpersoner.) Vi lyckades hitta ett nummer till busstationen och Orhan gav sig iväg för att be en man som talar albanska ringa och fråga om bussen kan köra i all denna snö och vilka tider den går.
Samtidigt måste vi ju få ihop det hela med att jag ska till flygplatsen. Men nu lutar det åt att skjutsa Orhan till busstationen och sedan ut till flygplatsen med mig. Många timmar för tidigt. Men det är väl lika bra det.

Jag är själv och packar lite. organiserar min väska och försöker rensa ut alla Orhans grejer som hamnat i min väska. Kanske kan jag ta med nåt.
Men måste i alla fall lätta på handbagaget. Det får bara väga 6 kilo. Tidigare har jag haft 10! XD 8 kilo fick man ha med dator. Men min dator väger ju inte ens ett kilo. Så frågan är om det räknas som en dator? haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0