Snöstorm...

I går började en snöstorm. och den slutade först idag.. typ nyss. Då den slutade kom elen tillbaka och det var stor glädje. All underhållning är ju så beroende av el. Märkligt. Här lagas ju mat och i alla fall nedre rummet värms upp med kamin. Vårat rum värms upp med en liten kabinvärmare (heter det så?)
Men kortspelandet tog slut fort. Då det inte fanns ljus. ett ljus här kostar 25 cent. Dyrt tycker jag. Kanske har jag kommit in i Kosovos pengasystem. men vad kostar ett ljus hemma i sverige?
Ingen dator. Ingen tv.
Jag som saknar bok.
Målade lite. Men allt blir ju som styrt efter solen. vi la oss redan vid åtta-nio och jag visste inte vars jag skulle ta vägen. Kunde inte göra nåt i mörkret och kylan!

I dessa dagar var dotterns på besök igen så det var ändå lite fart. Tydligen var det jul för romerna igår. Förstår inte varför eller vad de firar. Eftersom de är muslimer? De ortodoxa kristna firar idag! :P
Hur som helst. Det innebar att vi helt enkelt åt lite mer mat. Men det lades inte ner mycket krut på att fira det. Tack och lov.. haha

Det är då i alla fall snö nu. Det smälter sakta och alla vägar är som isbanor. I en grannby var det 3 meter hög snö. Då den ligger i en dal. vi bor i bergen och har klarat oss rätt bra.
De försöker inte precis ta bort snön här utan alla klarar sig själva! Ingen har vinterdäck så man kan säga att allt liksom dör lite när det kommer snö.
Jag överlever genom att klänga mig efter väggar och gå ner sakta. Eller stabilt helt enkelt kana ner från huset!
det låter kanske löjligt. Men jag lovar! Den lilla vägen upp till vårat rum är nog läskig. Men vägen ner till butikerna är galet läskig!!!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0