Städa eller hacka is!?

I morse trodde jag verkligen det var slutet. Var så pissenödig så jag visste inte vars jag skulle ta vägen. osså är det värre än värst på isfronten! Trodde jag skulle dö för varje steg jag tog då det blivit så tjockt med is på "trappstegen" att de också lutade neråt. Men jag kom ner. Långsamt...
Upp var lika krångligt. Hoppade och tappade skon så jag fick gå ner igen. Typiskt....

Nu är i alla fall Orhan ute och hackar små trappsteg i isen upp så man liksom kan kliva i dem. Fortfarande lite svårt. men det går. Jag skiter inte i brallan av rädsla.
Han tog det ett steg längre och hackar nu bort isbanan till toaletten! Haha... ambitiös och i längtan efter att få arbeta och göra något...
själv funderar jag skarpt på att städa. Hela golvet i vårat rum är täckt med mattor. Det är alla rum i alla hus här. Eftersom de är kalla eller inte alltid beklädda med golv utan bara jord!
Därav är hela rummet liksom beklätt med blonda hårstrån. Trots mina försök att alltid borsta håret utomhus!
Dammsugaren här suger lika bra som jag gör själv om jag sitter på golvet och drar in med rumpan! Så den kan få stå där den står!
Där nere använder de typ en sviwel swieper. (haha vad heter den där löjliga grejen) fast den går inte på el utan man liksom bara drar den över golvet så fastnar smulorna och hamnar i dosan!
Men jag tror mina hårstrån skulle förstöra den.
Det blir till att plocka!
kram

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Hahaha... Du är för härlig! En rik livsupplevese för dig att bo där. Längtar ni inte hem snart????

Saknar dig!!! Solveig och jag målade här i Hova i lördags men i morgon kommer Ronny hem så då får jag väl måla ensam om inte Carolina orkar....



Bamsekramar på er <3

2012-01-10 @ 13:41:48
URL: http://kapelletslatte.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0