God gris. Dålig cioccolada!

Otroligt. Griskött är något speciellt. Kände det redan vid första tuggan. Vid doften. Det är det här jag saknat. Ett riktigt fett kött! Oj oj oj..
Vi gick runt och tittade lite, frågade folk efter en bra restaurang. vi försökte undvika en där vi visste de serverade kött men som alltid var full av rökande gamla män. (inte så mysigt plus att jag skulle känna mig ensam som kvinna!!!)
Men hamnade vi inte där då vi konstaterat att där fanns inte mycket mer att välja på.
Till vår stora glädje hamnade vi i ett ensamt rum bredvid. Tomt. Inte nå rök. Fint... :)
Man kunde beställa 800 gram kött för 7 euro. Men vi trodde aldrig vi skulle orka det så vi frågade servitören vad han trodde vi skulle orka tillsammans. Han föreslog 1 kilo. Vi slog till! ;)
Väntan... och längtan...
Vi beställde två sallader till vårt kött. En vinter och en sommar. vintersalladen bestod av inlagda grönsaker. Och sommarsalladen färska (om man nu kan kalla brun gurka färsk) med riven ost på. (Osten är ungefär som fetaost!)
Båda var mycket goda.
Orhan beskrev den inlagda vitkålen som helt fantastisk. Man åt och smaken liksom växte i munnen. Det blev som en symfoni av smaker. och det syntes på han att det var så. För ju mer han tuggade, desto mer log han! haha XD
Jag håller med. Det var en god inlagd kål haha Den smakade mer än salt!


Så kom våran gris!
grilade fläskfilebitar med ost på. En Sudzuk! En typ av kotlett gissar jag på. Och... saltfläsk? sånt man har i palt och till bruna bönor! Vad het de? Typ bacon!


Nöjd man. Som åt så han blev illamående. Jag slutade när jag var på toppen. Men allt kött försvann. Orhan tänkte inte lämna nåt inte!
Gott var det!!! :D

Vi avslutade det hela med en cioccolada på ett cafe. Jag tog en vit. Orhan en vanlig brun choklad. Dock tror jag inte folket där visste vad det är för något. (vi tror de började med den drinken sist Orhan var där och bad om det. För då visste de inte var det var. Men denna gången verkade de säkra!) Dock fick jag någon sorts uppvärmd pudding. Ni vet den man kan köpa i en plastmugg. När den började kallna blev den tjock igen... haha

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken köttfest! Ni ser så nöjda och förväntansfulla ut!

2012-01-27 @ 21:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0